Celem zajęć prowadzonych przez mgr Agnieszkę Kuskowską było zwrócenie uwagi dzieci na własny język ojczysty. Uświadomienie sobie tego, że mimo, iż znamy go od urodzenia, to warto go rozwijać, wzbogacać oraz dbać o staranność i dokładność w wyrażaniu myśli. Dzieci zachęcane były więc do dbania o słownictwo, gramatykę oraz stronę artykulacyjną swoich wypowiedzi.
W trakcie zajęć dzieci:
- ćwiczyły słuch fizyczny i fonematyczny m.in. odgadywały do kogo, czego należą usłyszane odgłosy, poszukiwały ukrytych dźwięczących przedmiotów, bawiły się w głuchy telefon;
- wykonywały ćwiczenia relaksacyjne, dużej i małej motoryki;
- wykonywały ćwiczenia aparatu artykulacyjnego np. parskały, cmokały, oblizywały górną i dolną wargę, kląskały językiem, strzelały z języka;
- wykonywały ćwiczenia oddechowe m.in. dmuchały na wiatraczki, piórka, zdmuchiwały świeczki, robiły bańki mydlane;
- uczestniczyły w różnorodnych zabawach językowych m.in. odszukiwały jakie słowo ukryło się w innym słowie np. zlew- lew; dopasowywały do ludzkich zachowań, ludzkiego wyglądu nazwy zwierząt np. pracowity jak mrówka, uparty jak osioł, głodny jak wilk; łączyły w pary przedmioty o takiej samej nazwie, ale różnym znaczeniu np. pilot (człowiek) – pilot (do telewizora);
- łamały sobie języki powtarzając trudne słowa, zwroty, zdania np. W czasie suszy szosa sucha, suchą szosą Sasza szedł. Lojalna Jola, Jola lojalna. Czubaty strzyżyk w czystej czapeczce z Tczewa do Tczowa toczył kuleczkę.
- grały w gry planszowe rozwijające język polski.
Celem zajęć matematycznych prowadzonych przez mgr Marzenę Drzewiecką było przybliżenie studentom matematyki jako dziedziny wiedzy , która rozwija myślenie i ma szerokie zastosowanie w codziennym życiu.
W trakcie zajęć studenci mogli doświadczyć matematyki konstruując, mierząc, tworząc obrazy, poszukując prawidłowości czy wreszcie grając w gry planszowe. Matematyka towarzyszyła im również w czasie autoprezentacji. Dowiedzieli się, w jakich dziedzinach życia wykorzystywana jest matematyka i jak zastosować podstawowe narzędzia matematyki w życiu codziennym i rozumowaniu matematycznym.
Celem zajęć prowadzonych przez dr Małgorzatę Marcysiak było uświadomienie dzieciom, jak ważne jest udzielanie pomocy ludziom poszkodowanym oraz nauczenie dzieci podstawowych czynności przy udzielaniu pierwszej pomocy.
Podczas zajęć dzieci:
- uczyły się numerów telefonów alarmowych oraz dzwonienia i przekazywania informacji niezbędnych operatorom zbierającym dane, aby móc wysłać ekipę ratowniczą;
- ćwiczyły na manekinach sztuczne oddychanie i masaż serca;
- uczyły się układania ludzi, którzy zasłabli w pozycji bezpiecznej – bocznej ustalonej;
- uczyły się bandażowania różnych zranionych części ciała.
I zajęcia na Uniwersytecie Dziecięcym Fascynujący świat chemi prowadziła dr Iwona Mystkowska. Odbyły się one dnia 19.11.2016r w pracowni chemi Wydziały Inżynierii i Ekonomii Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Ciechanowie.
Uniwersytet Dziecięcy – Uroczysta Inauguracja Roku Akademickiego
15 października 2016 roku o godzinie 10.00 w auli PWSZ Wydziału Ochrony Zdrowia i Nauk Humanistycznych na ulicy Wojska Polskiego 51 w Ciechanowie odbyła się inauguracja roku akademickiego Uniwersytetu Dziecięcego. Inauguracja rozpoczęła się od przybycia J.M. Rektora doc. dr Leszka Zygnera, Prorektora dr Grzegorza Koca oraz członków Senatu. Uroczystość zaszczycili również swoja obecnością przedstawiciele Prezydenta Miasta Ciechanów oraz dyrektorzy placówek oświatowych z Ciechanowa. W trakcie immatrykulacji dzieci z przejęciem złożyły ślubowanie i zostały pasowane na studentów. Na znak przyjęcia ich w poczet braci studenckiej otrzymały indeksy i birety. Po wysłuchaniu hymnu studentów Gaudeamus igitur najmłodsi studenci, ich rodzice i opiekunowie oraz goście wysłuchali wykładu inauguracyjnego wygłoszonego przez dr Marię Gładyszewską „Poznajemy życie wybitnych postaci- Albert Einstein”.
UNIWERSYTET DZIECIĘCY
PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W CIECHANOWIE
Uniwersytet Dziecięcy powołany został w celu rozwijania dziecięcej ciekawości i zdolności twórczych, chęci poznawania świata. Jest projektem non-profit, a wszystkie wpłaty (200 zł za rok) od uczestników projektu oraz inne wpływy służą tylko zapewnieniu pokrycia kosztów jego działania.